Monday 29 October 2012

Ranap



Saya memandang tepat ke dalam matanya. Cuba mencari jawapan untuk menenangkan jiwa yang semakin meruntun sedih. Pantas dia mengalih pandangan. Dia tunduk menatap mawar merah di dalam bekas kaca di atas meja. Seolah-olah sesuatu yang berat juga sedang bergelora dalam sukmanya. Ada segaris warna kesedihan pada wajahnya. Namun dia masih membisu.

Kata saya: Sesungguhnya saya tidak tahu bagaimana hendak meneruskan hidup tanpa awak. Please.

Ketika ini sebenarnya saya ingin menangis. Takungan airmata di kelopak hanya menunggu saat dan ketika empangan akan pecah.

Jika terasa sedih, menangis dan merintihlah bila sendirian. Tapi mesti berdiri teguh dan kuat di khalayak ramai. Saya tidak akan mati di sebabkan cinta yang tak kesampaian. Tidak akan mati.
Benarkah? 

No comments:

Post a Comment