Wednesday 10 October 2012

Aku Ada Kerna Kau Ada

Cinta adalah anugerah yang kuasa
Yang bila terasa betapa indahnya
Sungguh lemah diriku
Tak bererti hidupku
Bila tak ada dirimu..

Andai kubisa akan kubalas
Semua yang pernah engkau berikan
Terima kasih dariku
Atas ketulusanmu
Menyayangi diriku

Aku ada kerna kau pun ada
Dengan cinta kau buat diriku hidup selamanya
****************************
Kata orang: Mereka yang hidup sendirian itu seperti orang yang hanya ada sebelah nyawa saja. Segalanya menjadi rutin: .makan, minum, pergi kerja, balik kerja, bersenam, membaca, duduk rumah. Ulang semula. Sehari jadi seminggu, berpindah ke tahun dan abad. Monoton.

Kata saya: Tapi mereka silap seandainya meletakkan saya dalam kategori yang sama. Siapa tahu, mungkin saya telah pun jumpa separuh nyawa saya itu. Saya bukan lagi sendirian. Siapa tahu yang saya mungkin telah pun temui dia? 
Sungguh. :) 

No comments:

Post a Comment