Sunday 19 August 2012

Pertemuan Kedua


********************
Kata dia : Saya tahu ada ramai kawan-kawan kita di sini. Tapi saya sendiri yang memilih untuk tidak menghubungi mereka. Saya rasa antara saya dan mereka semua telah terpisah jauh oleh jarak dan masa. Kenangan bersama rakan rakan yang lain juga telah saya lipat dan susunkan dalam kotak waktu yang tersorok jauh berdebu di bawah katil. Apalah gunanya untuk berhubung kembali jika semata-mata hanya untuk mengenang sejarah silam? Bukankah masing masing telah ada kehidupan yang baru? Apa guna membuka luka lama?

Nampaknya dia sudah jauh berubah. Dia menganggap kehidupan bagai memandu di jalan sehala yang tiada pusingan U. Perjalanan hanya untuk kehadapan dan tidak perlu berundur untuk mengutip apa apa kenangan yang tertinggal. Sedangkan saya percaya kami telah diberi peluang kedua dengan pertemuan semula tanpa dirancang ini..

Siapakah yang benar? Hidup ini penuh persoalan tanpa jawapannya.

No comments:

Post a Comment