Saturday 4 August 2012

Mencari Arah..


Gadis membuka luas jendela kamar, memberi izin angin malam masuk menemani diri. Resah jiwanya, kacau mindanya . Terganggu dengan pelbagai soalan yang bertalu-talu menerpa meminta perhatian. Bingit.

Jawablah dengan jujur, Gadis. Jawablah seikhlasnya dari hati. Tidak perlu berbohong pada diri sendiri.
Relakah diri bila suatu masa nanti kamu akan kehilangan Jejaka? Sudah bersediakah? Relakah kamu, Gadis, andai keputusan tidak memihak pada diri? Seandainya dia melangkah pergi. mengikut pilihan yang satu lagi?

Kenapa Cinta dan sayang tidak sentiasa membawa kebahagiaan? Kenapa cinta juga datang bersama kesedihan? Bagaimana ingin menjadi seorang yang “kuat”, agar hati tidak terlalu bersedih andai saatnya tiba untuk berpisah.

Kata orang berkawan biar seribu, berkasih biar satu. Begitu juga kepercayaan Gadis. Gadis benar-benar mencintai dia. Gadis percaya hati Gadis dan hati Jejaka juga sama. Saling mencintai.

Kata orang sekeras mana pun hati manusia, pasti wujud jika tidak banyak, sedikit perasaan belas kasihan dan ehsan di dalamnya. Namun di manakah ehsan itu bila ianya tentang Gadis? Atas nama sebuah ehsan itu, janganlah di buang seorang Gadis dari hidup seorang Jejaka.

Angin bawalah segala rahsia hati ini dan bisikkanlah pada telinga Jejaka.

No comments:

Post a Comment