Sunday 30 December 2012

Coretan Seorang Teman



Awak,
Sebenarnya saya tidak pasti dimana saya harus mulakan bicara ini. Walaupun selama ini persahabatan kita cuma terjalin melalui e-mail dan ym, semua itu rasanya tidak menghalang saya dari mengenali hati budi awak dengan dalam.

Sebenarnya, dalam berkawan dengan awak, saya tak pernah menyangka yang perasaan ini akan timbul dalam hati saya. Mungkin ini satu perkara biasa apabila mereka yang berlainan jantina berkawan rapat. Rasa sayang dan cinta tiba tiba wujud dalam hati salah seorang dari hari ke sehari.

Saya tidak pernah meminta perasaan ini untuk muncul dalam hati saya lebih lebih lagi bila mendengar yang awak telah ada yang miliki. Namun Allah tetap memberi perasaan ini pada saya. Makin saya cuba buang, makin kuat ianya datang. Mungkin sebab awak seorang yang mudah didekati dan bersikap terbuka. Mungkin juga sebab senyuman awak. Yang pastinya perasaan saya lebih daripada perasaan suka pada seorang sahabat.

Untuk menyuarakan perasaan saya secara terbuka, saya memang tidak cukup berani. Saya akui saya takut. Saya takut hasrat saya di tolak kerana saya sedar siapa diri saya jika dibandingkan dengan awak yang sentiasa didampingi ramai. Jadi, saya mengambil keputusan untuk menulis perasaan saya di dalam e-mel ini. Saya tidak memaksa. Semuanya terpulang pada awak. Lagi pun jodoh pertemuan adalah ketentuan Allah. saya cuma berharap dan menggunakan sisa-sisa keberanian yang ada pada hari ini untuk meluahkan segalanya pada awak.

Sekiranya awak menolak, saya harap persahabatan kita masih dapat diteruskan seperti biasa. Kerana saya tak mahu kehilangan seorang sahabat semata mata kerana hal ini. Lagipun saya fahami perasaan cinta dan sayang tidak boleh dipaksa.
How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard..

Salam dari saya.

No comments:

Post a Comment