Thursday 20 December 2012

Hati Yang Rapuh


Adakala hidup ini terasa amat sunyi sekali.

Mungkin telah tiba masanya kini untuk saya belajar semula menjadi kuat dan tabah.
Ia bukan kerana dia. Bukan juga kerana dia tidak mengendahkan saya. Malahan saya tahu yang dia sentiasa memikirkan dan menyayangi saya. Cuma, acapkali tiada berita darinya, saya akan berasa sunyi.

Saya tidak mahu bersedih. Saya tak mahu terlalu bergantung pada dia. Saya perlu menjaga hati dan diri saya sendiri, tanpa menyusahkan atau membuatkan dia risau. Sedari awal, saya memang tahu jalan yang saya pilih ini banyak onak dan duri. Akan ada masa-masanya, apabila perasaan sayang ini terlalu kuat, hati terasa seakan disiat-siat, perit menyapa kalbu. Adakala sukar untuk di sorokkan rasa ini dari dia.

Tuhan, kuatkanlah hati ini.
Mungkin dengan memenuhi ruang masa saya dengan pelbagai kerja, saya akan dapat mengikis rasa sunyi ini ke tepi. Memanjatkan doa, Tuhan, kuatkan lah hati yang rapuh ini. Saya amat merindui dan menyayangi dirinya.

No comments:

Post a Comment