Monday 24 December 2012

Ayat Ayat Cinta

Satu ketika dulu, saya paling tidak suka bila ada yang mengatakan saya terlalu lembut hati. Saya juga cukup tidak suka bila ada yang mentertawakan saya tanpa saya fahami apa yang menjadi bahan tawa.
Lalu saya mencuba untuk keraskan hati. Cuba untuk serius. Cuba untuk kelihatan lebih dewasa. Saya juga cuba untuk tidak terlalu mudah untuk rasa kasihan. Saya sangka saya telah berjaya. Namun tiba satu ketika, saya terpaksa mengaku kalah. Itu bukan diri saya sebenar.

Saya memang tidak pandai dan tidak tahu bagaimana hendak ikut rentak permainan hidup ini. Ada sesuatu yang tak mampu saya ubah: iaitu hati saya. Walau saya menukar cara saya bercakap, waima mengubah aspek luaran saya, saya tetap saya yang sama. Walau saya mampu sabar dan tidak melawan, waima saya kelihatan sedang ketawa, namun saya tidak sesekali mampu menipu diri sendiri tentang apa yang saya rasakan di dalam hati. Itulah yang jauh lebih menyeksakan.
Salah jangan dibiar, Silap jangan didiam..
Hati jangan sendiri, Kelak pasti memakan diri... 

Why is it that some people understands you better than those that are so close to you..?

No comments:

Post a Comment