Friday 30 November 2012

Maafkan Saya



Dalam meniti hidup ini
adakalanya terasa buntu dengan segala masalah..
namun diri merasa beruntung kerana..
masih ada yang sudi memahami.
sebagaimana saya mengharapkan keikhlasan dan kejujuran darinya,
begitulah juga dengan dia.

Tapi ada kala saya alpa
saya cuma mengambil kira tentang perasaan saya
saya merajuk bila dia tidak menepati janjinya
tanpa memberi dia peluang untuk menerangkan keadaan sebenar.

Saya sering terlupa
saya juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti
saya juga ada janji yang tidak dapat saya tepati
saya juga pernah tidak menjawab soalan-soalannya
membiarkan dia risau dan tertanya tanya
waktu itu, saya terlupa yang dia juga terasa
seperti saya, dia tentu ada rasa kecewa, rasa berduka.

Saya ada waktunya terlupa
dia sentiasa berada di sisi sewaktu saya memerlukannya
dia sentiasa bersedia mendengar luahan rasa saya
segala rasa kecewa, rasa takut, resah yang bersarang
segala harapan dan impian yang saya luahkan
malah dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah
selalunya bila terlalu asyik menceritakan tentang diri saya
adakala terlupa sahabat saya juga
ada cerita yang ingin dikongsi bersama.

Apabila dia tersilap kata, tersilap bicara
saya mudah merajuk, sukar untuk cuba berada ditempatnya.

Maafkan saya
kerana adakala terlalu mengikut kata hati
hingga terlupa menjaga hati seorang teman.
Maafkan saya sekali lagi.

No comments:

Post a Comment