Tuesday 27 November 2012

Lebarkan Sayapmu


Cemburu itu perlu tapi jangan hingga keterlaluan.
Cemburu yang keterlaluan akan membuat kita mengawal setiap pergerakan dan tingkah laku dia. Bibir dengan mudah akan mengeluarkan undang undang dan larangan. Ibarat burung yang terkurung didalam sangkar: tubuhnya ada, semangatnya hilang. Jika terlepas bebas, pastinya akan dilebarkan sayapnya dan tidak mahu kembali lagi.

Andai sebaliknya dia diberi kasih, sayang, perhatian dan kepercayaan, walau sayap kecilnya mampu membawa dia terbang hingga ke hujung dunia sekalipun, hatinya kan kekal milik kita. Dia kan pulang menunaikan janji semalam..

ADA UNTUKMU..
Di sana pungguk menanti
Mengharap bulan membalas rindu di hati
Di sini aku berdiri
Menunggu penuh dengan kesabaran
Tanpa manis madah
Tanpa janji yang puitis
Untuk persembakan

Hanya ketulusan
Sekeping hati suci
Aku kan berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dari ku

Aku…kan berikan cinta
Untuk membahagiakan hari mu
Aku…kan sayang dirimu
Biarpun nafas ku sampai terhenti
Akan ku kota janji kita
Mendirikan Tajmahal cinta
Seteguh kasih..
Shah Jehan kepada Mumtaznya..
Terasa indah pabila berdua

Aku..kan berikan kasih
Kalau itu yang kau mahu dari ku
Aku..kan berikan cinta
Untuk membahagiakan hari mu
Aku..Sayang padamu
Biarpun nafas ku sampai terhenti..

Akanku kota janji kita
Mendirikan Taj mahal cinta
Seteguh kasih
Shah Jehan kepada Mumtaznya
Itu lah janjiku..

No comments:

Post a Comment