Thursday 22 November 2012

Hero 0.5



'Sebenarnya ini bukan seperti kamu semua sangkakan. Buat pertama kalinya, seorang gadis cantik mengucapkan terima kasih pada saya. Bagi saya, inilah saat yang paling bahagia dalam hidup saya.

Saya seorang lelaki yang tak pandai hendak meluahkan perasaan melalui percakapan maupun tulisan. Tapi kali ini biarlah saya cuba jelaskan pada kamu apa yang saya rasa..

Semuanya bermula sewaktu saya ke Bandar X untuk mencari software tambahan untuk komputer saya. Dalam perjalanan pulang, ketika didalam LRT, seorang lelaki tua yang kelihatan mabuk telah naik sama dan mula bercakap merapu.

Ketika terhuyung hayang berjalan sambil mencari tempat duduk, tangannya telah terpukul kepala seorang gadis. Bukan di minta maaf, malah di tengkingnya pula gadis tersebut dengan kata kata kesat. Tiba tiba saya jadi berang dan tanpa saya sedari, saya bergerak ke arah mereka dan terus memegang tangan si pemabuk...'


Aku terus menulis dan menulis tentang segala yang berlaku. Bila aku selesai menulis, jam di dinding menunjukkan 11.55 pm. Rasanya seperti terlampau banyak perkara yang berlaku 'buat kali pertamanya' pada diri aku hari ini.

Tuhan, baru kini aku terasa sangat penat. Dalam pada itu, hari ini juga adalah hari paling indah dalam hidupku. 

No comments:

Post a Comment