Saturday 27 April 2013

Sujud II


Diri masih berteleku di sejadah.
Telapak tangan ditadah. Hati cuba dibersihkan dari segala cacamarba yang melanda. Ini bukan saat untuk simpati pada diri. Ini adalah saat bilamana jiwa mendekati Sang Pencipta. Dengan segala rendah diri dan pengharapan, hati memulakan bicara:
" Ya Allah, Alhamdulillah, segala syukur di atas nikmat dan rezeki yang telah Engkau limpahkan ke atas diri ini. Ya Allah, aku bersyukur di atas anugerah pancaindera yang masih boleh berfungsi sebaiknya untuk mengerjakan kewajipan terhadapMu dan jua dalam menunaikan segala pekerjaanku."
"Ya Allah, Maha Suci yang amat mengetahui dan mengenali diri hambanya yang lemah ini. Aku bersyukur dalam keadaan diri yang sendirian ini, Engkau tidak pernah sekali-kali menjauh. Biar ada yang mengeji, biar ada yang tidak mempercayai, hati ini menjadi tenang kerana Engkau tahu kebenarannya."
"Ya Allah, aku mengharap tidak lain dan tidak bukan hanya keampunan dan keredhaan dari Mu. Ya Allah, bersihkanlah dan bukakanlah pintu hatiku ini untuk menerima hidayah Mu. Aku yakin dan percaya pada Mu, pada segala perancangan dan perjalanan yang telah Kau tuliskan untukku."
"Ya Allah, Kau teguhkanlah imanku. Selamatkanlah aku. Pulihkanlah aku dari segala kesedihan ini. Aku tiada sesiapa lagi.."

No comments:

Post a Comment