Wednesday 10 April 2013

Dari Hati Ke Hati


Saya bukan seorang penyair, bukan juga seorang penyajak..malah jauh sekali untuk mengakui diri sebagai seorang penulis. Saya hanya seorang insan yang sangat biasa, masih belajar menyusun kata, menyuarakan pendapat dan menyampaikan cerita.

Saya hanya ingin menulis dan terus menulis sebelum loceng terakhir berbunyi, sebagai tanda masa untuk menulis telah tamat. Waktu itu, pen harus diletakkan di atas meja dan kertas jawapan harus diserahkan pada pemeriksa. Tidak ada satu huruf mahupun noktah boleh ditambah lagi.

Bila waktu itu tiba, saya pasti berhenti menulis. Mungkin kerana sudah habis segala apa yang perlu disampaikan. Mungkin juga kerana saya telah temui jawapan pada semua persoalan saya. Mungkin juga saya telah temui apa yang saya cari selama ini dan hati tidak akan mengemukakan persoalan lagi. Mungkin juga kerana saya akhirnya mengaku kalah dan tidak mahu meneruskan perjalanan ini lagi.
Ya Muhaimin
Izinkanlah aku mencuba sedaya mungkin..

No comments:

Post a Comment