Thursday 11 April 2013

Berlari Jauh


Begitulah.

Saya cuma insan biasa. Seorang insan yang adakalanya terlupa tentang hakikat diri dan adakalanya terleka dalam mengharungi arus kehidupan.

Saya cuma insan biasa yang ingin ketawa bila gembira, menangis ketika berduka dan tersenyum riang ketika berbicara dengannya. Hati saya tidak kebal...saya percaya dengan kejujuran kata kata, saya tertawan dengan baiknya budi bahasa dan tersentuh dengan pengalaman hidup dan kesabaran sang rakan.

Sesaat, hati terbuka untuk menerima dirinya.
Sesaat itu juga saya terlena. Sesaat itu saya percaya dia akan sentiasa ada disisi. Sesaat bertukar cerita dan bertanya khabar cukup untuk menenangkan jiwa..justru kesakitannya juga berkali ganda bila diri tidak lagi diperlukan dan persahabatan diputuskan.

Biarkanlah saya sendirian. Jangan diusik lagi hati ini dengan harapan dan impian..

No comments:

Post a Comment