Tuesday 18 September 2012

Luahan Hati


Kata saya: Kenapa awak tak beritahu dia yang awak sukakan dia ye?

Kata dia:
Bagaimana harus saya katakan agar awak faham.
Saya bukan penakut. Sebenarnya, saya cuma rasa yang masanya belum sesuai untuk meluahkan perasaan hati pada dia. Kami baru berkenalan, rasanya masih terlalu awal untuk beritahu padanya.

Kata saya:
Hmm. Apa yang lebih penting ialah perasaan awak. Bukannya berapa lama kamu berdua berkenalan. Sepatutnya, bila awak sedar perasaan awak pada dia, itulah waktunya awak patut beritahu dia. Sekarang, awak ambil telefon awak dan telefon dia.

Kata dia:
Maaf. saya ... tak ... boleh lakukan. Saya tak ada sebarang sebab untuk telefon dia secara tiba- tiba. Dia pasti akan terkejut nanti.

Kata saya:
Awak perlukan sebab yang kukuh? Cakap sahaja pada dia yang awak telefon untuk katakan yang hari ini adalah hari yang menyeronokkan bagi awak. Awak ingin ucapkan terima kasih kerana dia sudi keluar dengan awak. Awak kena berani. Dalam situasi macam ni, semua orang pasti terkejut. Ini normal.

Kata dia:
Saya tak berani untuk berkata yang 'Saya cintakan awak' pada dia.

Kata saya:
Lantas, awak semestinya bersedia untuk kehilangan dia?

Kata dia:
Tidak. Saya tak mahu itu. Saya sangat sayang kan dia, dan saya tak mahu orang lain selain dia.

Kata saya:
Lantas, apa lagi alasan yang awak perlukan? Inilah masanya untuk awak kumpulkan semua keberanian awak dan luahkan segala rasa pada dia. Sebelum terlambat. Sebelum hatinya ditambat seseorang.

No comments:

Post a Comment