Saturday 15 September 2012

Irama Hati


Dalam hati ini..
ada kecekalan
ada kelembutan
ada impian
ada harapan
ada cinta..

Dalam hati ini juga..
ada keresahan
ada kesedihan
ada duka
ada kecewa
ada kesepian
ada badai yang tak henti melanda
******
Malam menjadi teman melayari fikiran.

Ada orang sukakan laut..kerana gelombang dan arus yang tak putus, merupakan satu cabaran, mampu membuat darah mengalir lebih pantas, keringat membasahi serta menyegarkan tubuh. Membuktikan pada diri bahawa dia masih hidup di bumi Tuhan ini.

Sebaliknya pula bagi saya. Hidup yang memang penuh dengan cabaran membuatkan saya tak ingin lagi memandang laut. Laut biru nan luas hanya menambah resah dan membuat saya tidak boleh berdiam diri.

Saya lebih suka memandang langit ciptaan Tuhan. Sesetengah memori silam telah tiada dalam ingatan. Telah saya buangkan jauh. Hati menjadi tenang bila melihat langit. Langit yang dihiasi awan mendamaikan, seolah menjanjikan rehat bagi mereka yang telah hilang semangat.

Walau malam kekadang tiada bulan, hati masih tenang. Bulan bukan saja ada di langit tapi..ada juga didalam hati. Mata terpejam, memenuhkan paru paru dengan kesegaran udara malam. Damai.


No comments:

Post a Comment