Friday 8 March 2013

Bertemu Di Sini


Tidak ada yang aneh andai seorang lelaki dan seorang perempuan berkawan di internet atas dasar mempunyai rasa, dan perilaku yang sama. Tapi mengapa ada yang terasa pelik bila dua orang perempuan menjadi sahabat hanya kerana mempunyai banyak persamaan.
Mungkin benar situasinya pelik..tapi yang pelik itu bukan sesuatu yang mustahil..kan?

Kata saya: Pelik kan...bila taste kita sama sangat? :)
Kata dia : Sama taste? Taste ape tu sis? Footclub ke ? hehehe
Kata saya: Wei..opps tersilap perkataan mungkin. Same sense of humour dan sama taste dalam lagu.

Kata dia sambil gelak: Motto saya senang aje sis. Orang add, saya accept. Orang buat hal, saya delete je. Pasal football ni, nak katakan tak minat langsung, tak juga. Sis tau, dulu masa kecik kecik saya suka sangat tengok bola sepak Malaysia dengan abah dan adik beradik yang lain. Tapi sekarang ni bola sepak malaysia dah macam hancur! ekekke..so memang tak ambik pot lagi..

Dia terus berceloteh tanpa henti dan saya terus tertawa..

Sambung dia lagi :
Tapi sekarang ni..saya dah suka semula bolasepak....hehehhe...tapi bukan bolasepak Malaysia lah. Sis tahu, best juga layan bola ni, sis. Sis tahu yang lawak tu, kita sorang jelah dok cakap pasal bola di antara kawan kawan lain yang kebanyakkan nya lelaki. Dia orang langsung tak minat bolasepak.

Tapi kan, saya rasa kan sis..'same taste' yang sis kata tu mengikut firasat saya yang maha tajam ni (hahahha...macam lawak je kan tapi selalunya totally betul!...saya rasa sis maksud kan 'taste' lain.. betul tak? betul tak?? Upin cakap..betul..betul..betul...hahahha..
Cuma, saya harap sangat sis tak suka kat cik abang saya juga. Kalau taste sis sama dan sis minat dia juga, tak bolehlah kita berkawan. hehehe

Kata saya dengan muka yang merah:
Opps .. hehehe. Wei..ke situ pulak dia ni. Karang jadi lain, mati lah sis.
Ok, ok, sis tarik balik ayat awal tadi. Kita sememangnya tak punya taste atau citarasa yang sama. Sebenarnya, sis cuma nak kata yang sis suka awak punya sense of humour.
Kes tutup ye.. Jomlah kita cerita pasal bolasepak..

Dia semakin kuat ketawa:
hahhahahahhaha....Rilex lah sis...ekekkekeke.
hahhahahhahaha...Nak cerita pasal bola? hahhaa. Tak payah lah sis nak buat corner baring. Sis langsung tak reti tukar cerita. Apa yang sis tahu tentang bola?

Sis jangan kecik hati ek. Saya ni memang suka bergurau. Takut sis fikir apa apa pulak...
Kalau sis nak kacau, kacau je lah. Tapi takut tersalah kacau, dapatlah kawan dengan orang yang tak betul macam saya ni.

Kata saya sambil senyum:
Sis tak kisah awak usik. Setakat ni sis rasa sis boleh terima adik sorang ni punya gurauan. Janji jangan usik sis depan orang lain ye. Sis jenis muka cepat merah.

Kata dia:
Sis ni ok juga sebenarnya. Saya perasan sis punya lawak jenis 'bawah meja'. Sis selalu menyelit waktu orang tak perasan. Tengok dari muka sis dan ayat ayat sis tu pun, kita boleh tau yang sis ni penuh dgn kesopanan dan kesusilaan. Mesti menantu pilihan orang ramai nih! hehhehe. Itu le kan. Saya ni pula selamba badak je.Tapi kalau time serius, saya serius lah. Dan time lawak, saya memang lawak tahap gaban. Ala..kat fb ni malas lah nak serius sis.

Kata saya:
Dia ingat dia aje yang boleh baca orang ye. Hmm..Ikin ni nampak aje macam jenis selamba. Sempoi. Tapi bila tengok fb ikin...ceh dok memanjang lagu slow aje.. hehehe.
Kalau dah hampir semua lagu kat situ slow.. tu bukan lagi ikut mood. Itu namanya "minat". hehehe Tak mengaku lah tu..
Kata dia:
hmm..Pasal lagu lagu tu...hehehe...memang tak dapat nafikan..ok..memang minat.
Sis tentu faham, lebih lebih lagi kalau ianya ada kaitan dengan kita. So, bila waktu malam, kalau tak de kerja, dok tengok bulan le, masa ni best la layan lagu lagu slow. wkakakakkakkakak... Jiwang sorang sorang la. Kalau takde bulan, jadilah pungguk merindukan sang bulan. Cewah! poyo betullah kan.

Kami ketawa..dan inilah permulaan sebuah persahabatan. Dan walau dia telah hilang, seperti yang lain lain, sesekali bila teringat segala cerita dan perbualan kami.. saya akan tersenyum. Harap harap dia juga begitu..walau dimana dia berada.

No comments:

Post a Comment