Thursday 3 January 2013

Lelah


Salahkah saya?

Saya hanya impikan satu penghidupan yang lebih bahagia dan lebih bermakna. Saya inginkan kedamaian dan ketenangan jiwa. Mencuba untuk mencari kebahagiaan dengan cara saya sendiri.

Namun yang nyatanya bukan mudah untuk menjadi berani.
Bukan mudah untuk mengubah diri. Adakala terasa nafas seakan tersekat sekat seolah udara tidak mencukupi untuk memasuki rongga. Senak, sesak, terlalu sakit. seakan tersiat isi dari kulit.

Seandainya boleh saya ingin bahagia dengan ada pegangan, tidak lagi terkapai kapai mencari sinar cahaya. Bawalah saya pulang dari perjalanan yang amat jauh ini. Sekuat mana pun kudrat seorang wanita, tak mungkin terlawan ikatan takdir. Dan akhirnya, terlerai jua airmata.

Tuhan, tunjukkanlah aku jalan yang lurus. Berikan aku petunjuk-Mu. Bantulah aku hadapi cubaan-Mu. Berikanlah aku kekuatan untuk jalani hidup ini.

Tuhan, ampunilah aku dan segala kesalahanku. Dekatkanlah hatiku hanya pada-Mu. Jangan lah dibiarkan ianya terpesong lagi, setelah ianya pernah goyah dengan dugaan-Mu. Leraikanlah segala kekusutan yang melanda jiwa. Sesungguhnya, adakala terasa tidak mampu menghadiahkan walau segaris senyuman.
Sakit. 

No comments:

Post a Comment