Friday 17 May 2013

Rapuh



Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu
***********************************
Pepatah ada mengatakan: Gagal sekali tidak bermakna gagal untuk selama-lamanya.
Akhirnya dia telah buktikan bahawa insan yang telah beberapa kali jatuh tersungkur ini berjaya bangkit dari kegagalan silam dan menjadi seorang insan. Berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan mereka yang bergelar pegawai. Bangga? Iye, bangga dan juga bersyukur atas rahmat dan limpahan kasih Ilahi. 
Pengurus Besar bangun, menandakan tamat sudah segala perbincangan hari itu. Masing-masing mula mengangkat punggung, fikiran penuh dengan agenda dan tugasan yang perlu dilaksanakan.  
Belum sempat dia melangkah keluar dari bilik mesyuarat, tiba-tiba terdengar satu suara memanggil namanya. Dia berpaling, dua pandangan bertemu. Renungan dari sepasang mata seorang lelaki merobohkan tembok rasanya. 
Keliru menerjah, menghempas dan menyeret pasiran rasa di dalam hati. Cacamarba. Segera dilarikan pandangan mata ke arah lain. Sesungguhnya degupan jantung terasa bergendang kuat sehingga seluruh isi pejabat mampu mendengarnya. Luruh sendi lutut. Hanya kerana satu suara keji yang pernah memuntahkan bilah-bilah kata yang membunuh jiwanya dahulu.

Benarkah hati seorang perempuan sekeras kerak nasi? Jawapannya tiada di sini.

No comments:

Post a Comment