Thursday 7 July 2011

Detik Itu


Saya telah jauh mengembara hingga hampir ke hujung dunia.

Melarikan diri dan mengejar sesuatu yang saya sendiri tak pasti...sehingga lah saya bertemu dia. Dan hingga ke hari ini, saya masih tertanya tanya bagaimana segalanya bermula.

Pertama kali bertemu, hati saya terus terpaut.
Demi Tuhan, saya tak tahu kenapa. Tapi itulah kebenarannya. Kami bertemu tanpa janji dan tanpa sebarang perancangan. Dua hati telah bertemu jauh lebih awal dari pertemuan dua pasang mata. Rasa telah bertaut, sayang telah tertanam.

Dari hati terus ke mata dan mengalir ke seluruh jiwa. Bukan saya tidak cuba untuk menolak tapi saya tak mampu mengelak bila berdepan dengan kejujuran dia. Ingin saja masa terhenti dan detik detik yang kami lalui bersama terpateri buat selama lamanya...

No comments:

Post a Comment