Sunday 31 July 2011

Tenanglah Wahai Hati..


Jangan terlalu baik, kerana..kerana saya mungkin akan mula menyukai awak...
Jangan terlalu mengambil berat, kerana..saya mungkin akan jatuh hati dengan awak..
Jangan terlalu rapat dengan saya, kerana saya mungkin akan rindukan awak bila awak tiada..
Jangan lafazkan apa yang tersirat di hati awak..kerana saya mungkin tidak dapat nafikan lagi yang saya juga ada rasa yang sama..
*****

Hati menjadi sayu tiba tiba..

Pedih...pilu..namun di tahan airmata dari terus mengalir.
Tiada tempat untuk mengadu. Apatah lagi mengharap adanya bahu yang sudi menampung tangisannya. Siapa yang faham kesedihan di hati, siapa yang sudi bukan saja untuk mendengar tapi mendamaikan kekusutan di hati.

Diminta senyum, dia senyum. Di minta bersabar, dia cuba bersabar.
Menghadirkan senyuman, itu memang tugasnya. Tapi hati semakin tercalar. Semakin dipendam, semakin terasa luka semakin mendalam.

Inilah rupanya erti 'keseorangan' yang sebenar benarnya.
Tenanglah wahai hati.. tenanglah.. kerana kesakitan ini tak akan tertahan andai hati turut dilanda ombak dan badai..

No comments:

Post a Comment