Tuesday 28 June 2011

Langit Malam



Mendongak ke langit. Terasa tenang sekali walau malam gelap pekat tanpa sebutir bintang sebagai perhiasan.
Ada orang takut pada kegelapan, tapi pada saya langit malam ini sangat indah.
Saya teringat padanya. Salah tu, saya sentiasa ingat padanya. Cuma malam ini lebih dari biasa.

Aneh..selepas dirinya hadir, walau siapa yang datang menegur, tidak terasa untuk menerima. Walau yang menghampiri, sekacak mana sekalipun, hati telah tertulis satu nama iaitu : dia.

Biar berkuntum bunga dikirim, ianya tidak sekali-kali sama dengan gembiranya hati apabila mendapat khabar dari dia. Walau diri adakalanya terasa dilupai olehnya, walau airmata adakalanya mengalir deras disebabkan tajam bilah katanya menghiris hati, masih amat senang kemaafan diberi tatkala dia memohon maaf.

Mungkin cinta itu sama seperti menikmati kegelapan malam. Ada orang berkata kegelapan malam menakutkan. Bagi saya malam itu menenangkan dengan tiupan angin deras sekali-sekala menandakan hujan akan turun.

Betapa saya sangat sukakan angin yang berhembus kuat, mengusap rambut dan membawa hujan yang menyegarkan.

Hidup ini perlu diteruskan. Itulah bisik angin pada saya..
Saya sayangkan dia.. bisik saya pula pada angin dan malam..
Saya tetap sayangkan dia..walau arah perjalanan kami berbeza, walau satu hari nanti dia tiada.

Walau takdir menentukan kami kan terpisah
Saya tetap akan menyayangi dia.
Sentiasa.

No comments:

Post a Comment