Wednesday 30 November 2011

Aku di Kota Metropolitan



Kota Metropolitan X..
Kedai peralatan komputer, kedai permainan arked, kedai buku, kopitiam, restoran makanan segera, Bank, Kedai DVD...Kota ini menyajikan apa saja yang dihajati semua, tak kira orang dewasa, kanak kanak, lelaki atau perempuan. Tempat tumpuan awam..cuma perlu sediakan wang sahaja.

Pada aku semuanya ada di sini..kecuali satu: Keberanian.
Aku seorang yang tidak punya keberanian. Aku seorang lelaki yang sukar untuk menyuarakan buah fikirannya. Bukan aku tidak ingin..tapi setiap kali aku cuba bercakap, jantungku akan berdegup dengan cepat, aku akan panik, tangan ku berpeluh dan suara ku akan tersekat di kerongkong.

Banyak yang aku ingin katakan tapi.. ia hanya berlaku di fikiranku. Bercakap di dalam hati. Itulah juga yang berlaku di zaman persekolahanku sehingga akhirnya aku mengambil keputusan untuk
lebih baik mendiamkan diri sahaja. Aku percaya jika aku senyap, tidak membuka mulut, kehadiranku pasti tidak akan disedari sesiapa. Dan aku tidak perlu buka mulut untuk bercakap.

Begitulah.
Aku percaya aku pasti boleh jalani hidup yang normal walaupun tanpa sebarang keberanian.
Namun satu hari..segalanya tiba tiba berubah. Bermula dengan sehelai sapu tangan milik seorang gadis..

Bersambung..

No comments:

Post a Comment