Wednesday 15 February 2012

Seindah Bicara




Ramai yang kata..bahawa cinta itu mampu membahagiakan kita. Tapi kenapa ye mereka tak beritahu yang adakalanya cinta itu juga amat menyakitkan : terutama sekali bila ianya melibatkan orang yang kita sayangi.

Ku cipta kalimah syahdu
alunan nya seindah mimpi
Agar kau bisa mengerti apa yang tersirat di hati
Sempurna fitrah bagai perjalanan mentari
Menggamit jiwa dan menyentuh rasa..


"Saya sayang awak..Saya benar benar sayangkan awak.."

Termangu seketika tatkala mendengar ucapan darinya.
Mata dipejamkan. Perlahan lahan saya menarik nafas panjang. Saya cuba mencari ketenangan dalam diri.

Kata kata hikmat dari nya itulah yang saya impikan dengan seluruh hati saya selama ini. Tapi..kenapa sekarang..? Kenapa di waktu ini..? Tidak kah dia tahu yang masa telah banyak mengubah keadaan. Kami tidak lagi bebas untuk mengikut kehendak hati dengan sewenang wenangnya.

Oh Tuhan.. Tanpa sedar, mengalir airmata dipipi.
Bingung..buntu..Kenapa harus sekarang? Sekali lagi soalan tersebut berputar di fikiran.

Sekuat mana pun perasaan sayang yang ada pada si dia, tidak sanggup rasanya untuk melukakan hati seorang insan lain yang tidak bersalah dalam soal ini.

Mata dibuka..dan sekali lagi renungan kami bertaut..terasa seakan ada satu getaran yang menjalari seluruh tubuh. Tuhan.. tolonglah saya.. Kuatkan lah semangat saya untuk menolak perasaan ini jauh jauh,.


No comments:

Post a Comment