Tuesday 21 February 2012

Patah Tumbuh..Hilang Berganti..


Sepi ....
Ya Allah..kami berlindung pada MU dari rasa resah dan gelisah....
kami berlindung pada MU dari rasa sedih dan sunyi...

******************************
Kata dia: Awak tahu, hidup ini mesti diteruskan. Orang yang meratapi takdir, dia hidup dalam kecewa dan putus asa. Keadaannya adalah sama seperti mayat hidup. Mati sebelum waktunya.

Kita mesti membina kebahagiaan itu sendiri. Menangis dan dan putus asa hanya akan menambahkan kekusutan fikiran. Binalah keyakinan baru dan bukakan pintu hati. Mungkin akan hadir cinta kedua, akan lahir perasaan kasih dan sayang kepada insan lain. Mungkin akan tercipta satu kebahagiaan yang lebih kekal..

Hidup tidak seharusnya dalam gelap gelita bila seseorang yang kita sayangi hilang dari pandangan atau melangkah pergi dari sisi kita..

Menggantikan tempat dia di dalam hati dengan insan lain bukan bererti kita membuang dia dari ingatan. Tapi, kita sebenarnya cuba untuk hidup. Hidup yang harus berterusan.. ruang kosong didalam hati harus diisi dengan kasih dan sayang.

Keluarlah dari kesedihan ini, awak. Yang pergi tetap akan pergi. Yang tinggal mesti meneruskan kehidupan.. Patah tumbuh , hilang berganti..Kalau dia ditempat awak pasti dia juga akan melakukan perkara yang sama..
********************************
Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Mungkin mudah untuk memberikan nasihat pada orang lain..

No comments:

Post a Comment