Saturday 18 June 2011

Hati Yang Tersentuh.


Saya dilahirkan sebagai seorang perempuan.
Tidak mungkin saya dapat lari dari naluri ingin disayangi dan juga ingin menyayangi seseorang.
Namun, sifat malu masih ada lagi menguasai, menahan bibir dari meluahkan perasaan. Memendam rasa sayang yang mula hadir dan hanya berharap agar rasa ini akan pergi dengan sendirinya seandai si dia tidak memulakan bicara.

Tanpa diduga, dia sendiri yang hadir meluahkan satu persatu apa yang tersirat dihatinya.
Terima kasih Tuhan. Apa yang saya rasa turut terjalin di hati dia. Bagai orang mengantuk disorongkan bantal. Ibarat Sang Pungguk yang tiba-tiba dihadiahkan Sang Bulan yang selama ini hanya mampu diangankan. Lidah membisu. Terawang di antara percaya dan tidak. Takut. Bagaimana jika diriini  tidak cukup sempurna di mata dia.

Adakah salah meluahkan rasa apabila sememangnya sudah sayang?

Saya tidak mampu menjawab, kerana hati saya memang telah ada pada dia. Hanya untuk dia.

“Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak.”
“Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak.”
“Jangan jadi terlalu rapat dengan saya, saya mungkin jatuh hati dengan awak.”

Sudah terlambat untuk kata-kata nasihat tersebut. Saya telah jatuh ... jatuh cinta pada Dia.

No comments:

Post a Comment