Friday 27 May 2011

Yang Tersurat



Kata dia:
Jangan tertarik kepada seseorang karena paras rupanya kerana keelokan paras boleh menyilaukan pandangan. Jangan pula tertarik kepada kekayaan seseorang karena kekayaan boleh musnah dalam sekelip mata.

Sayangilah seseorang yang dapat membuat awak tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah. Saya harap awak akan menemukan seseorang seperti itu satu hari nanti..

Kata saya:
Mungkin saya kini telah menemui orang itu.. Seseorang yang membuat saya tersenyum sewaktu sedih dan dia juga menghapuskan airmata saya. Seseorang yang menenangkan hati dan jiwa resah. Seseorang yang setia berkongsi cerita , sedih dan tawa bersama sama.

Tersurat atau tersirat, dia mengerti setiap reaksi dan apa yang terlintas di fikiran saya.
Saya akui saya sayangkan dia.. dan dia adalah nyawa saya. Saya tak mampu bayangkan hidup tanpa dia. Iye, kerana tanpa dirinya bagaimana saya mahu meneruskan perjalanan hidup dengan hanya separuh nyawa...?

No comments:

Post a Comment